ایران, تهران
شنبه - چهارشنبه: 08:00 - 16:30
19 ژوئن 2023

بهترین مزیت نسل جدید فلومترها

مزیت های استفاده از تکنولوژی های جدید در اندازه گیری سیالات

دکتر هاشم آبادی (سرپرست پژوهشکده اندازه گیری سیالات) در گفتگو با روابط عمومی شرکت دانش بنیان آکام مدار گفت:

” کنتورهای موجود در بازار (چه نسل قدیم و چه نسل جدید) هرکدام مزیت ها و معایبی دارند. بنابراین نمی توان یک نسخه را برای اندازه گیری سیالات پیشنهاد داد. ”

وی افزود: امروزه یکی از بزرگترین چالش ها در صنایع مختلف، اندازه گیری دقیق پارامترهای مختلف جریانی از جمله جریان عبوری سیالات داخل لوله ها می باشد. مقدار دقیق سیال مبادله شده از نظر اقتصادی و حقوقی پارامتری بسیار تعیین کننده و موثر در قراردادها می باشد. عامل مهم تعیین کننده، اقتصاد در اندازه گیری است. یعنی بررسی هزینه و درآمد ناشی از فرایند. در بعضی از موارد اندازه گیری به روش های قدیمی بخاطر اینکه هزینه کمتری ایجاد می کنند، ترجیح داده می شوند.

هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: تکنولوژی های جدید به دلیل داشتن مزیت های بیشتر در مقایسه با تکنولوژی های قدیمی تر گران تر هستند. تکنولوژی های جدیدتر همان گونه که انتظار داریم، دقت بالاتری دارند. همچنین تکنولوژی های جدید توانایی هوشمندسازی دارند. براساس بررسی های اخیر، رویکرد جهانی اندازه گیری به این سمت هست که از روش های هوشمند استفاده بکنیم. البته این هوشمندسازی در هر شرایطی شاید منفعت ایجاد نکند. در بعضی از موارد باتوجه به تحلیل اقتصادی به این نتیجه میرسیم که استفاده از روش های هوشمند در اندازه گیری میتواند منجربه کاهش هزینه ها، دقت بیشتر، ایمنی و امنیت در داده ها ایجاد کند، پس فراموش نکنید که اقتصاد اندازه گیری بحث مهمی است که باید به آن توجه کنیم. یعنی ما به ازای چه مقدار درآمد هزینه کنیم؟ بعضی از تکنولوژی ها در اندازه گیری آب توجیهی پیدا نمی کنند ولی در مقایسه با اندازه گیری در منابع هیدروکربنی، نفت، گاز و فرآورده های نفتی توجیه اقتصادی دارند. اما متاسفانه موضوعی که شاید کمتر به آن توجه شود؛ هزینه های غیرمستقیمی است که برای کشور ایجاد میکند. مثل ابعاد ملی سنجش سیالات.

منابع آب کشور باید به درستی اندازه گیری شوند و ممکن است که سفره های زیر زمینی در یک منطقه، تخلیه شود و این تخلیه منجر به جابجایی جمعیت شود. طبیعی است که این جابجایی برای کشور هزینه ایجاد می کند متاسفانه این هزینه ها در ابعاد ملی دیده نمی شود.

هاشم آبادی گفت: به اعتقاد من این هزینه ها باید در نظر گرفته شود. هزینه های مستقیم مثل خرید کنتور و بهره برداری از کنتور هم باید لحاظ شود و نهایتا درآمدهایی که در این قضیه وجود دارد (یکی بحث فروش آب و دیگری بحث جلوگیری از مهاجرت جمعیت) منابع خوبی را برای کشور ایجاد خواهد کردو همچنین تمام این موارد را باید بررسی و جمع بندی کنیم، سپس بتوانیم تکنولوژی مناسب را انتخاب کنیم.

استاد دانشگاه علم و صنعت بیان نمود که تکنولوژی ابعاد فرهنگی هم دارد که باید به آن توجه کرد. بعضی از تکنولوژی ها علی رغماینکه قدیمی هستند، جامعیت بیشتری دارند. شناخت بیشتری از آن ها وجود دارد، باید تلاش کرد تا تکنولوژی های جدید شناخته شوند بر اساس مزیت های آنها مورد استفاده قرار گیرند.

19 ژوئن 2023

تخفیف ویژه

تخفیف ویژه به مناسبت عید قربان

شرکت دانش بنیان آکام مدار آسان اولین تولید کننده فلومترهای آلتراسونیک دیجیتال هوشمند، به مناسبت ایام فرخنده از عید قربان (99/5/10) تا عید غدیر خم (99/5/18) محصولات خود را با تخفیف ویژه (5 الی 10 درصد) به مشتریان عزیز ارائه می نماید.

 

جهت دریافت جزئیات تخفیف کنتورهای هوشمند با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

02144567456